Українці масово “тапають” хом’яка: чи дійсно на цьому можна заробити
Серед українців швидко набирає популярності гра Hamster Kombat. Користувачі стверджують, що в ній можна заробити гроші, просто натискаючи на екран смартфона. Чайна ревю розповідає, як працює онлайн-гра про бойових хом’яків і чи дійсно на ній реально заробити.
Ажіотаж навколо бойових хом’яків
Hamster Kombat – це онлайн-гра в жанрі клікер, тобто в ній все зводиться до тапання по екрану без будь-якої стратегії. При цьому тут є персонажі – бойові хом’яки, які “б’ються” один з одним за нагороди у вигляді віртуальних монет. Вони роблять клікання менш нудним процесом.
Hamster Kombat доступна сьогодні у форматі міні-додатку в Telegram. Працює вона на базі блокчейн-платформи The Open Network (TON), яку спочатку розробив і запустив Микола Дуровий і команда Telegram. Хоча в мережі існує величезна кількість інструкцій про те, як набирати монети в Hamster Kombat, інформації про розробників проекту немає. Що, втім, не рідкість для проектів на базі TON.
Ключові поняття
Бали – внутрішньоігрова валюта, яку гравці отримують за кліки та інші активності;
Токени – протовалюта, яку розробники видають геймерам в обмін на бали;
Монета – токен, який отримав цінність, тобто став волатильною криптовалютою після розміщення на криптобіржі;
Hamster Kombat запустилася у квітні 2024 року. Свій перший мільйон користувачів вона набрала за 11 днів. На кінець травня аудиторія проєкту вже налічувала понад 60 млн юзерів.
Потенційно віртуальні монети з Hamster Kombat можуть бути обміняні на реальні гроші після того, як розробників гри підтримає якась криптобіржа і дасть змогу їм розмістити у себе ці самі ігрові бали.
Після цього монети стануть криптовалютою, яку розробники планують назвати $HMSTR.
Важливо зазначити, що це не перша і не єдина гра подібного роду. Крім Hamster Kombat, зараз користуються популярністю проєкти Catizen, Blum, Yescoin та інші. Загалом же на TON-платформі подібних додатків сотні.
Першопрохідцем же стала гра Notcoin, яку колись підтримав сам Павло Дуров. Наприкінці травня 2024 року її розробники розмістили свої віртуальні монети NOT на найбільших криптобіржах, які стало можливо конвертувати в реальні гроші. На момент написання матеріалу NOT продавався за $0,02, а капіталізація монети становила $2,43 млрд.
“Приклад Notcoin показав, що звичайні люди, які просто заходили в додаток і натискали на екран протягом тривалого проміжку часу, змогли отримати гроші: хтось $50, хтось $500, а хтось і $1500. Вони не мали жодної аудиторії і не отримували бонуси від реферальної системи, а просто тапали і виконували щоденні завдання”, – заявив GSMinf співзасновник екс-глава Binance СНД Володимир Смеркіс.
Звідки беруться гроші?
Що стосується гри Hamster Kombat, то точно сказати, коли бали геймерів перетворяться на гори золота, неможливо. Однак розробники обіцяють “ейрдроп” уже цього місяця.
Ейрдроп – це конвертація балів з гри в токени, протомонети, які набудуть цінності після їх розміщення на біржі. Кількість балів у грі не гарантує видачі такої ж кількості токенів. Наприклад, коли проводився ейрдроп NOT, відбулася деномінація балів у сто разів. Тобто користувачі, які мали 1 тис. балів у грі, отримали 10 NOT на криптобіржі.
Як визначається цінність криптовалюти
Цінність криптовалют зумовлена їхньою обмеженою пропозицією, децентралізованою і прозорою системою контролю типу блокчейн, а також попитом з боку інвесторів і користувачів.
Уявіть, що криптовалюта – це обмежена кількість чогось, наприклад, кришок від пляшок. У якийсь момент люди починають колекціонувати ці кришки, тим самим надаючи їм цінності. При цьому справжність кришок контролюється системою, яку неможливо обдурити, – підробити колекційну не можна.
Аналогічно з криптовалютою: що більше людей вірять у неї і готові нею торгувати, то вища її цінність.
Цінність токенів зумовлена виключно обсягом аудиторії криптовалюти. Наприклад, якщо $HMSTR налічуватиме 60 млн власників, то вони самі для себе сформують ринок. Коли хтось із цих 60 млн захоче купити $HMSTR в іншого користувача, ціна криптовалюти зросте. Особливо позитивно на вартості $HMSTR позначиться залучення покупців не з числа гравців. Якщо ж виявиться, що токени нікому не потрібні, ціна не зростатиме. У цьому разі виграють тільки ті юзери, які встигнуть продати $HMSTR за стартовою ціною.
“Одні люди хочуть монету купити, а інші хочуть її продати. Так формується ціна. Найголовніше – це ліквідність, тобто достатня кількість попиту і пропозиції.
Ліквідність у того ж NOT чудова – монета входить до короткого топу активів, які найбільше торгуються на централізованих біржах”, – пояснив Смеркіс.
Передбачити курс $HMSTR неможливо. Однак той факт, що проект має величезну аудиторію і вже заручився підтримкою як мінімум однієї великої криптобіржі BringX, вселяє експертам певний оптимізм.
“Notcoin був першопрохідцем зі схожого типу активів, тому другим, третім та іншим наступним проєктам буде складніше пробиратися наверх і отримати високу ліквідність. Розробникам Hamster Kombat важливо придумати сценарії, в яких $HMSTR покаже свою утилітарність. Ймовірно, для цього в гру буде додано сервіси, які можна буде оплачувати токенами”, – сказав Смеркіс.
Він також звернув увагу на те, що у Notcoin на момент лістингу було 35 млн користувачів, а у Hamster Kombat їх уже вдвічі більше. З одного боку, це добре, а з іншого – чим більше людей, тим складніше провести справедливий розподіл токенів. Від цього сильно залежить стартова ціна криптовалюти.
Чи не пізно починати клікати?
Перераховані вище ігри – лише вершина айсберга. Існує безліч інших маловідомих проектів з аналогічною схемою виведення грошей, а в майбутньому з’явиться ще більше. Смеркіс вважає, що високий рівень інтересу аудиторії до клікерів протримається щонайменше до кінця поточного року. Бум популярності до криптоігор експерт порівнює з хвилями інтересу до ICO і NFT.
Актуальність клікерів зменшуватиметься в міру зниження якості проєктів. А це відбуватиметься неминуче. За словами комерційного директора компанії Ubit, що спеціалізується на видобутку криптовалюти, Івана Паустовського, у випадку з клікерами, як і з іншими хайповими темами в блокчейн-світі, на один успішний проєкт припадатиме близько сотні провальних. З огляду на це експерт не рекомендує сподіватися на отримання незліченних багатств з ігор-клікерів і тим паче інвестувати в криптовалюти, які з’явилися з них.
“Клікери – класна ідея залучення й утримання аудиторії, і багато мем-коїнів ідуть цим шляхом. Із самої назви “мем” випливає, що це несерйозні монети, тому не треба до них ставитися як до інвестиції.
У багатьох таких монет лише одна функція – бути. Їхню цінність часто створено штучно, а отже, вона непередбачувана і слабо контрольована”, – пояснив Паустовський.
Негативно на іміджі та актуальності подібних проектів позначиться також активність інтернет-шахраїв. У мережі вже з’являються схеми, спрямовані на обман людей, спонукуваних бажанням легкого заробітку в іграх-клікерів.
В одній із нових схем шахраї проводять фейкові роздачі токенів. Зловмисник перераховує жертві невелику суму в TON Wallet із повідомленням, у якому необхідно перейти за посиланням для отримання коштів. Після переходу за ним відкривається фішингова форма авторизації в TON Wallet. Введені дані (номер телефону, SMS-код, хмарний пароль, seed-фраза) дають шахраям доступ до Telegram-акаунту і гаманця жертви. Далі гаманець обчищається, а акаунт може використовуватися для обману контактів жертви.
Зважаючи на нову “золоту лихоманку”, головне пам’ятати, що не можна вводити SMS-коди для авторизації на неперевірених сайтах. Також варто розуміти, що справжні роздачі токенів не вимагають від користувачів надання конфіденційних даних.