Названо найпоширеніший спосіб обману українців у супермаркеті
Магазини та супермаркети часто проводять дрібні "махінації" з вартістю товару. Це робиться задля отримання додаткових грошей з українців. Найпоширеніший спосіб - вставити таку ціну, що віддати покупцеві не всю здачу.
Схема дуже проста і працює за принципом заокруглення. Таким чином, менше 5 копійок магазин може залишити собі, а понад 5 копійок потрібно "подарувати" покупцю.
Тому магазини спеціально встановлюють ціни в такий спосіб, щоб отримувати додаткову вигоду.
Як не переплатити
У Держпродспоживслужбі зазначили, що уникнути таких ситуацій дуже просто. Для цього достатньо розраховуватись за покупки банківською карткою. У такому випадку правило заокруглення не діє.
До речі, з січня 2024 року всі торгові точки у населених пунктах із населенням понад п'ять тисяч осіб мають забезпечити технічну можливість розраховуватися карткою.
Коли слід викликати поліцію в магазині
Водночас фахівці зазначають, що охоронці у магазинах та супермаркетах не мають права змушувати покупців оплачувати зіпсований товар. Причина в тому, що вони не представляють ці заклади, а працюють за наймом від інших компаній. Тому такі дії можуть стати підставою для виклику поліції. Тому, якщо вас просять оплати за, наприклад, розсипану крупу, то алгоритм дій буде таким:
- попросити подивитися відео з камер спостереження;
- так ви зможете довести, що пошкодили товар не навмисно;
- при цьому спілкуватися з охороною не варто лише з продавцями або адміністратором.
Якщо це не дасть очікуваного результату, експерти радять викликати поліцію і розбиратися в ситуації.
Така сама ситуація, коли вас підозрюють у крадіжці. Охорона магазину не має права оглядати ваші особисті речі. Вимагайте перегляду відео з камер спостереження чи викликайте поліцію. І пам'ятайте, захистити вас та ваші права можете тільки ви самі.