В Україні час від часу з'являються нові шахрайські схеми і хоча вони не відрізняються кардинально одна від одної, але щоразу є багато постраждалих.
Цього разу на прицілі у аферистів пенсіонери, які не зовсім досконало володіють фінансовою грамотністю, не на добре знають принцип роботи банківських додатків, тому вони легко можуть повестися на шахрайську байку. У поліції заявляють, що лише за останній місяць аферистами викрали у пенсіонерів кілька мільйонів гривень. Випадки траплялися в різних областях.
Прикриваються ПриватБанком
Шахраї телефонують пенсіонерам і видаються працівниками ПриватБанку. Потім кажуть, що до рахунків особи хтось отримав доступ, тому треба посилити їхню безпеку. Далі пропонують у телефонному режимі зробити все необхідне та просять назвати конфіденційну інформацію. Це номер банківської картки, зворотний тризначний код, термін придатності пластику, а в окремих випадках навіть ПІН-код. Люди, а особливо якщо вони похилого віку, розгубившись називають ці дані і потім потрапляють на гачок.
Але аферисти прив'язують картку до свого гаманця та просто крадуть усі гроші. ПриватБанк як лідер у сфері захисту клієнтів нагадує, що передача особистих даних третім особам, тим більше через відкриті джерела, несе потенційну загрозу використання цих даних шахраями. Користуйтеся лише офіційними сайтами та каналами отримання інформації від банку“, - заявили в прес-службі банку.
Більше того, навіть справжні працівники фінансової установи не мають права вимагати цих даних. Максимум, що може знати третя особа – це номер картки, число із 16 цифр на її лицьовій стороні. Якщо вам телефонують з таким запитом краще припиніть розмову і передзвоніть на гарячу лінію банку і запитайте чи надходив від них дзвінок і в якому стані ваш рахунок.